Ateities lyderių požiūris į verslą: Kodėl jie vėl laimi?

Verslas Vakar

Anksčiau verslas, kurdamas produktą ar paslaugą, lengva ranka naudojosi visuomenės, gamtos, valstybės ištekliais – kirto miškus, teršė aplinką, naudojosi darbo jėga. Dėl šių priežasčių, socialiai atsakingas verslas dabar stengiasi kompensuoti savo veiklos šalutinį poveikį darydamas gerus darbus – remdamas vietos bendruomenes, prisidėdamas prie visuomeninių iniciatyvų.

Verslas šiandiena 

Šiandieniniai socialiai atsakingi verslai siekia neprarasti pinigų, sumažinti veiklos kaštus, pavyzdžiui:  taupant energiją, popierių, kuro sąnaudas. Vadovaujantis socialinės atsakomybės principais yra lengviau išlaikyti patikimus tiekėjus, sukurti puikią reputaciją. Tai ne tik populiaru, bet ir duoda konkrečios naudos.

Verslas Rytoj

Dar vienas socialinės atsakomybės suvokimo lygmuo – tai ateities verslas, novatoriškas verslas. Pavyzdžiui, jei vakar įmonė pardavinėjo kompiuterius, tai šiandien ji gali parduoti tai kaip paslaugą, nes gamindama savo prekę, socialiai atsakinga įmonė, praėjus konkrečiam terminui, įsipareigoja priimti ją atgal ir perdirbti.

Tai naujas verslo modelis, kuris rodo, kad įmonė jau parduoda nebe prekę, bet teikia paslaugą. Tokiu būdu yra išlaikomas ryšys su klientu. Įmonė įgyja garantiją, kad praėjus konkrečiam laikui, klientas vėl sugrįš ir jausis patenkintas.

Verslininkus elgtis socialiai atsakingai skatina tiek suvokimas, kad reikia prisidėti prie visuomenės gerovės, aplinkosaugos iniciatyvų, remti skurstančius, tiek noras neprarasti pinigų. Tai reiškia, kad šiuolaikinis verslas stengiasi efektyvinti veiklą, mažinti kaštus, motyvuoti darbuotojus.

LinkedInGoogle GmailFacebookDalytis