Daryti kaip anksčiau ar džiaugtis mėgiamos įmonės reputacija?

Besikeičianti situacija rinkoje diktuoja naujus iššūkius įmonėms. Prognozuojama, kad senas modelis, kurio esmė — orientuotis į pelną ir akcininkus — veiks vis silpniau. Tokioje verslo strategijoje veikiančios įmonės bus priversto didinti išlaidas reklamai, mažinti kainas ir pripažinti konkurentų pranašumą. Tai gi, ką daryti bendrovėms, kurios trokšta įgyti ir konkurencinį pranašumą, ir pelnyti visuomenės palaikymą?

Daugelis įmonių Lietuvoje vis dar mano, kad pagrindinis vadovo siekis bet kokia kaina didinti pelną. Tokių įmonių vadovai pastebi, kad išleidžia vis daugiau lėšų prekių ar paslaugų reklamai, norėdamos konkuruoti yra priversto mažinti kainas, o akcininkai vis labiau spaudžia dėl mažėjančių pelnų. Dažnai net nesusimąstoma, ar įmonė yra mėgiama, ką apie ją galvoja darbuotojai, klientai, partneriai ir bendruomenė. Problema ta, kad jei konkuruojama vien dėl kainos, net jei ir laimi šiandien, tai iš tiesų praloši ateityje.

Bendruomenė ir verslas — nauda yra abipusė

Idealiu atveju bendruomenės vaidmuo versle yra abipusis: bendruomenė sukuria naudos verslui, o verslas – bendruomenei. Žinoma, galima daryti kaip anksčiau (rūpintis tik pelnu). Bet kiekvienai ilgalaikių tikslų siekiančiai įmonei, verta susimąstyti, ar norima būti viena iš tų, kurios ateityje konkuruos vien kaina? Tokiu atveju visada gali būti, kad konkurentas pasiūlys dar mažesnę kainą ir įmonės pelnai kris.

Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad vertės kūrimas vietos bendruomenei yra tik pinigų švaistymas, pasaulinės tendencijos rodo, kad įmonės, kurios persiorentuoja ir savo dėmesį skirtia bendruomenėms, laimi daugiausia — jos pelno išskirtinumą ir visuomenės palankumą.

Kita vertus, bendravimas su vietos bendruomenėmis keičia verslą supančią aplinką, įrodo, kad stengiamasi sukurti alternatyvą, kažką geresnio. Svarbu pripažinti, kad konkuruoti ne vien kaina, bet ir savo išskirtinumu, iš pradžių nėra lengva, bet po kurio laiko viskas stoja į savo vietas.

Kaip didinti įmonės žinomumą ir įsitraukti į bendruomenines veiklas:

  • Bendradarbiaukite su vietos akademine bendruomene.

Nuolat dalykitės žiniomis su vietos universitetais, kolegijomis ar mokyklomis. Tai užtikrins ne žinomumą, pakels darbuotojų profesionalumą, tačiau ir padidins galimybę pritraukti naujus, veržlius ir jaunus specialistus.

Kaip rodo didmeninės prekybos popieriumi įmonės UAB “Antalis” patirtis, bendradarbiavimas su akademine bendruomene galimas ne tik siekiant didinti žinomumą apie savo verslo šaką, bet ir dalytis naujausiomis aplinkosauginėmis tendencijomis iš viso pasaulio. UAB “Antalis” kasmet veda nemokamas paskaitas apie aplinkosaugą ir popieriaus pramonę Kauno technologijos universiteto, Kauno kolefijos, Vilniaus dizaino kolegijai ir kitų mokyklų bei universitetų studentams bei dėstytojams. Minėta įmonė kasmet aktyviai bendradarbiauja su Vilniaus dailės akademija, yra jiems įrengusi modernią vaizdinės reklamos įrangą su kuria studentai gali nuolat dirbti, studentus remia reikalingomis medžiagomis.

  • Organizuokite tęstines veiklas, kurios sprendžia vietos bendruomenės problemas.

Į veiklas aktyviai (ne formaliai) įsitraukite ir įmonės vadovus ir darbuotojus. Tai padės įmonę pozicionuoti ne kaip pelno siekiančią, bet kaip naudingą ir į bendruomenės poreikius reaguojančią įmonę.

  • Skatinkite savanoriškas darbuotojų iniciatyvas.

Sudarykite sąlygas darbuotojams vieną dieną metuose dalyvauti savo pasirinktoje savanoriškoje veikloje. Tai padės sukurti socialiai atsakingą įmonės kolektyvą, be kurio nėra įmanomos jokios socialiai atsakingos įmonės veikla.

LinkedInGoogle GmailFacebookDalytis
,